Методична робота в ліцеї здійснюється за трьома формами:

Система оцінювання навчальних досягнень учнів ліцею

Рекомендації щодо організації програм з надолуження освітніх втрат

    Пандемія COVID-19, повномасштабна війна змусила українців адаптуватися до нових умов життя. Значні зміни переживала й освітня галузь. Навчальний процес був переведений у дистанційний формат, який був неочікуваним, стресовим та проблематичним для більшості учасників освітнього процесу. Згодом бойові дії, повітряні тривоги, ракетні атаки, тимчасова окупація частини території України, відсутність електроенергії продовжують негативно впливати на психологічний стан українців, нести ризики  погіршення якості освіти дітей, поглиблення наявних освітніх нерівностей.

    Міністерство освіти і науки спільно з ЮНІСЕФ розробили рекомендації щодо організації програм з надолуження освітніх утрат для громадських організацій, закладів освіти, органів управління освітою та інших організацій, які вже впроваджують або планують впроваджувати програми з надолуження освітніх утрат.

Ці рекомендації призначені для громадських організацій та інших стейкхолдерів, зокрема закладів освіти, органів управління освітою, які вже впроваджують або планують впроваджувати програми з надолуження освітніх втрат.

У рекомендаціях визначено 10 принципів організації програм з надолуження освітніх втрат:

1. Програма з надолуження освітніх втрат відповідає всебічним потребам учнів.

2. Освітнє середовище є фізично та емоційно безпечним; у ньому існують плани запобігання, готовності та реагування на надзвичайні ситуації.

3. Навчальна програма з надолуження освітніх втрат скорочена; пріоритет надається найважливішим компетенціям, їхній інтеграції та закріпленню.

4. Навчальний час, форма навчання та іспити можуть бути адаптовані.

5. Програма з надолуження освітніх втрат ефективно використовує індивідуальний підхід до навчання.

6. Вчителі повертаються до освітнього процесу; їхнє благополуччя підтримується після перерви у викладанні.

7. Учителям надаються можливості та ресурси для залучення всіх учнів та впровадження програми з надолуження освітніх втрат.

8. Учні, їхні сім’ї та громади отримують інформацію, залучаються до консультацій та беруть активну участь у розробленні та реалізації програми з надолуження освітніх втрат.

9.  Програма з надолуження освітніх втрат визнана та узгоджена з національною системою освіти та має чіткі шляхи реалізації.

10. Програма з надолуження освітніх втрат інтегрована в національну систему освіти та відповідну стратегію.

У МОН зауважили, що напрацьовані рекомендації стануть основою для розроблення Національної стратегії з надолуження освітніх втрат в Україні.

Джерело: https://mon.gov.ua/ua

Коментарі